Nachtleven

2 september 2013 - Beijing, China

Nachtleven

Het voelt alsof het heel vroeg is, toch is het al half 12 in de ochtend. Ik geloof niet dat ik al in het lokale dagritme zit. Morgen en overmorgen moeten we vroeg op, dus vanavond moest dat ritme maar eens veranderen. Ik voel me best goed voor het feit dat ik iemand die gister Chinees bier heeft gedronken en heeft uitgekotst. Het bier was niets exotisch, hoor. Het was Tsingtao-bier; dat is in Nederland ook te krijgen. Het is hier overigens wel exotisch goedkoop. Vooral in La Bambas, een bar die Mexiaans moet zijn. Daar kost een pul van een halve liter -met klantenkaart- 5 yuan (61 eurocent). Die klantenkaart krijg je trouwens gratis.

Voordat we naar La Bambas gingen, zijn we in Lush geweest. Ik had daar met een klasgenoot uit Leiden afgesproken en we hebben mini hamburgertjes besteld. Achteraf hoorde ik dat ze zijn verkozen tot de beste hamburgers van Peking. Door de expats uiteraard. Ze waren ook echt heel lekker! In tegenstelling tot de burgertjes was de date van mijn klasgenootje een beetje teleurstellend, die bleek slechts op een vrijpartijtje uit.