Plaatsingstest

4 september 2013 - Beijing, China

Om 7 uur ging de wekker en omdat het vannacht heel hard onweerde, wilde ik echt niet opstaan. Ik werd wakker en hoorde heel harde klappen en tussendoor ook nog een alarm. Ik ben toch maar even uit bed gegaan om te kijken of er geen gebouw was ingestort. Achteraf denk ik dat de alarmen afkomstig waren van de elektrische scootertjes die hier beneden staan. Gelukkig maar.

Test

Vanmorgen dus de eerder aangekondigde plaatsingstoets. Met een slaperig hoofd zat ik in een groot leslokaal te strijden om mijn ogen open te houden en een poging te doen om er het beste van te maken. Het eerste gedeelte was het luisteronderdeel en dat ging eigenlijk best slecht. Niet echt een goed begin. Daarna het grammaticagedeelte, wat juist weer heel goed ging. En tot slot lezen, maar toen viel ik echt in slaap.

De eerste opgaven gingen goed, maar hoe meer vragen hoe moeilijker het werd. Ik heb toen de moed opgegeven en heb overal maar ‘antwoord C’ ingevuld. Ik heb ooit gehoord dat de kans dat ‘antwoord C’  goed is het grootst is. Daarna moesten we een verhaaltje schrijven waar ik niet eens over uit wil wijden. Ik ben ineens iets minder trots op mijn Chinese taalvaardigheid.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl